Thursday 17 January 2013

ReBat RM200 Handphone

Salam..


Salam Khamis yang mulia dan salam 1 malaysia.


Huhhhuukk rebat RM200 tuk hanset pintar...Waa melopong mulut aku tau..Sedih pun ada sebab da terbeli hanset baru last year(terbeli ke??)ekcely bagus gak la kerajaan wad camni, so semua lapisan masyarakat mampu memiliki hanset yang up to date.X gitewww,..(ayatxpuasati).Tul ke semua benda ni??Setiap yang murah pasti da udang di sebalik  batu kan...

Cam 2 bualn lepas ...Streess aku, bukan apa saja gatal kuku p masukkan internet Maxis yang sebuln 60 inggit tuk 8 GB kot x silap aku.Apa lagi rambang mata ngan * GB tu, x pikir panjang teros isi form nak langgan.Debbussshh.. x sampai half month da abis..Aku n encik seben apa lagi ..Musykil bin ajaib sebab setau kiteorang x dala pakai bnyak mana sampai abis 8 GB dalam tempoh setengah bulan.Gill topooos.
So coll Maxis customer service diorang cakap upaya 8 GB tu divide tuk 4GB pagi n 4 GB malam.Dah la tu malam start kul 2 sampai 6 pagi berikutnya,Oiiit cik Maxis i bukan kaki donload movie pagi2 auu..uhuhuh..Dah la sekli aku terjebak..x nak da kena tipu idup2 koot.

So ni yang kerajaan bagi ni arap xda la tertipu.Cettt alih2 terkonna den tau.Nak beli guna rebet tu x fasal2 ko kena langgan ngan telco  yang ada kat Malaysia.Means kite da kena join contract ngan diorang la..Alla ni yang x besshtt ni..Tapi tadi aku da isi form tuk apply rebet tu,.Memandangkan I masih muda n gaji x seberapa so ley la apply..#tundukmalu#..Tapi aku apply ni tuk my sis sebab dia nak beli enset baru.So aku wakil kan la tuk dia...Adik mithali kata kooo..

So ni la rupanya pas anda disahkan sebagai peserta yang berjaya mendapat rebet.Jum tengok gambar.
Siap da status permohonan berjaya gituee..Korang hadoook?


So camni la kire proses nak mendapatkan rebet ni.Kena ikut step2 by step bukan main terjah je..:)


Da isi semua n bila da berjaya apa lagi...moohh kite g cari telco mana yang nak langgan.Ni antara telco yang kerajaan da provide tu korang pilih je k.Jangan gatal kuku g telco lain k..


Tadi ada usha digi website yang rebet ni  ,diorang ofer tuk postpaid n prepaid.Yang prepaid tu x bnyak sangat.Postpaid tu mak aiiii, banyak nya choice korang ley pilih dan  sungguh berkaca -kaca mata aku ni bile tengok iphone 4s hanya RM 299.Maigaaaad!!Streees murah sangat.Tapi bulan2 meti makup tingggi gill topos..#ayattenangkanhatii#.


X caye??usha nii....
Pas ni tepulang la kat my sis nak beli phone apa.Kalu aku kasi sedut iphone 4s skit.Tak dapat Iphone 4s,Iphone 5 jadi la..hahha..#muncungkatenhusben#nak 1...


K bye..

Sekian TAMMAT..

No comments:

Post a Comment

Thanks For Reading My blog