Monday 14 January 2013

Berdua Lebih Baik bersama Untie Oca

Salam.


Acely x da benda sangat pun nak diupdatekan.Belek-belek gambar kat phone td nampak da koleksi gambar dak kenet tu ngan ucu dia ni..Waaa shummmillll sangat budak dua orang ni.Rasa nak gigit -gigit sampai lumat..hhhhehee..

Last weekend balik umah kole selangor.Apa lagi kan main suka la si Qiena da partner ley main ngan dia.Suke bebeno dia da master sifu ajarkan ABC kat dia..hhaha..Yang paling aku suke time Oca nak nulis ABC pastu budak tecik tu ngan kecohnya amik pensil gak .Pastu conteng kertas untie Oca dia.Apa lagi hanggggiinn satu badan Oca.Yang paling x ley  nak dilupakan , time Oca mewarna ,memang cam budak kepoh si Qiena sentap colour warna Oca.Pastu x dapat, dia tumpahkan air kat lukisan Oca..Apa lagi Sentap la budak tu...huhuh...Sapa x sakit hati oiii  hasil nurkilan lukisan korang dicurahkkannnn air masakkkk...Kalu aku pun sebaaaaaakkk...huhuhuh..Be strong Oca!!

Skunk Oca da rajin study ABC u oll tauuu..Suka buat ABC..i likkee...(Jadigegilyangcerdikyer).Sian dia nak g tesco beli buku ABC sebab en husben dah berjanji nak beli buku ABC kat dia alih2 service keta aku yang makan  wid tu sampai kul 7 lebey.Huhhhh mahalnya service ko savvy..cam service ala22 honda city lak.Dah terbeli nak nyesal pun x da guna.Tunggu punyala  lma sampai nak naik bosan  n tensi mak jemah la rasanya, So camni la hasilnya gambar yang aku snap kan tuk Oca akibat keboringan yang melanda.Comell takkk??

 KOLE SLANGOR peace yooooo(Oca cakap)


 Aksi stock model yang atas tu..hehhek..

 Keje nak mengutip je budak kecik ni..stress mama tauu..

 Haa sempat lagi PEACE tu..Aikk budak bussy interframe looor.

 Ni satu lagi pantang dijumpa sikat,keje nak menyikat rambut je.Awak tu rambut da la skit dik non oii..hehhe

Swwweeet memory,Si kenit nak kiss Oca..Tapi Oca nak maintain gambar..hhahakk

 Aik gambar gegar..Korang ngah wad pe tu??


Jap je Oca da besar, muka ko dik da macam muka kak farah la.Sekali pandang sama, berkali2 aku kelip2kan mata memng sama la habaq mai,Dah kata pun dik beradik kan..hheeehhe.Cuma mata Oca besau skit kot.Ni da conversation aku ngan Oca yang aku da save kat memory aku.Bukan apa sebab lawak la cara dia cakap.Umo baru 6 tahun cakap cam orang dewasa gelll...

Oca:Masa dulu-dulu kan sebelum mama bercinta ngan abah kan,abah bukan suami mama lagi dan alisya xda lagi, Kenapa mama suka abah ha?( terkeduakunakmenjawab)

Aku:Sebab abah baik n pandai ngorat mama.Sebab tu mama suka abah.(yerke?pepandai je aku)

Oca:ooooo..dulu -dulu kan ..Pastu baru ada alisya kan??

Aku:Yer....(sambillipatbaju)...Oca suami tu apa  alisya..Cite skit.

Oca:(Ngan muka terpinga2 n wad malu2 kucing dia)..Suami tu bila da suka..da sayang..baru jadi suami(aikacamtujedapattitlesuami)

Aku:Abang emi ada suami x?

Oca:X da lagi,...sebab abang emi xda orang yang dia sayang...hhhah

.........................................................................................................................................

Pastu teros dia kuar bilik n amik dak kenet tu kaco aku melipat bajuu..Hangin la.........Sesungguhnya aku paham apa yang Oca maksudkan tentang istilah suami...hhhaaa


Sekian..Bye




1 comment:

Thanks For Reading My blog