Friday 11 January 2013

FeVer O FevEr..

Assalamualaikum ..

Salam jumaat n salam 1 malaysia.

Hari yang paling liat nak kerja..sebab sok da nak cutikan so malas rasanya nak keje..bluuur bluur mata ni nak angkat .Masuk opis pun arini da macam otai keje je.hhhheeekk..
Semalam si qiena demam lagi..amaigad...ni perkara yang paling menakutkan semua ibu di dunia ni aku rasa kot.Demam ni macam2 la ragam budak2 ni.So kena layaan je la karenah diorang tu walaupun da perkara yang annoying gilaaakkk..hahha.

Ni si kenit ni demam aku x dapat pasti lagi  root cause dia..ahah..cewwwahh ayat budak computer kot..Oiiit ko ngat anak ko ni server ke sakit pun ber''root cause "bagai...Nasib ko la dik,dapat mama yang kepala server.Kuiiikuuuihh#gelakrasacamnaksepakje#So balik t aku nak investigate dia, napa demam tetiba ni.x da sign lansung.Hujan x ,ribut  lagi la x da, tetiba ko demam je..Musyik bin ajaib...ARGGGGhh agak2 nya demam nak boley akal baru kot.X pun ank ringan mulut tu.So far perkembangan terbaru si qiena korang tau apa??jum scrolll down.

Dia da boley sebut 'ABaaaaaahhhhhh' bila tengok muka apak dia,,n 'ABuuuuuuuuuu' bile tengok muka aku..Suumill tau time abah tu  nada dia sama je tapi part Abuuuuutu A tu ada idgham sikit buuu tu lembut je..haiiiiihhh geram aku ..Stokk rasa nak gigit je bile dia pangil abu..Panggil ngan penuh kasih sayang kot.Panggil abah soory la nak lembut2..U x da stock milk nak bagi kat dia.Sebab tu panggil ABAhhhhhh kasaq habaq maiiii.Wakkkahhh..

Tadi g hantar qiena kat umah ngasuh badan dah panas, hingus da melelehh...Tenssiiiii mak...rasa cam nak letak tisu duapolohpatjam je kat hidung dia.Kasi x meleleh..Tu la teknik yang dipakai oleh en husben kalu dia sesema.Lucu pun ada.Tapi kekedang aku pun join wad benda annoying tu.Sebab senang n mudah.Hhhaaakk.Mama ngasuh dia kata myb demam nak dapat adik...Ohhh men kasar acik ni..Tak pun demam nak naik geraham gg.#hhhaaaatumybkot#.Mungkin juga sebab nak ringan mulut.Aik ringan mulut pun demam ekkk..hhaha.Tapi memang pun si kenit ni dah rajin menyanyiiii..Terkenan la budak kenit ni.Tu la time preggy suka kot g kaarokkk.Now anak aku da ikut jejak kasih aku  Muhhaaaahh.Skunk aku ngah ajarkan dia nyayi lagu pororo...hhaaa..bila dia nyayi aku dengar 'RoRo 'jeee...dikk oii po koo mana..??

Balik keje t kena check lagi suhu badan dia.Demam kalu serang baby  ni sangat bahaya k.Better bagi dia sedut ubat cepat2.Kang x pasal dari demam g jangkit batuk la.Pastu x pasal2 athma kalu biarkan dia batuk lama2.Huuiuhh mintak simpang empat  la ye....

Ni video time aku paksa dia nyayi lagu pororo..HHaaa bukan main lagi tunjuk  perangai dia...Da pandai tunjuk perasaan da skunk ni..bila dia da cakap "Nehi khabi Nehi" so jangan la mak ko gatal2 paksa ..alamatnya jadi cam dalam video ni..#motip#akusukanyakatdia#.

K time nak tanya pak cik google jap.Why my baby slalu selesema???

K bye.

Salam..








No comments:

Post a Comment

Thanks For Reading My blog