Friday 15 February 2013

CNY at Sedim..

Semekom ..

Salam jumaat yang barakah uoll.

Rasa ketinggalan bila gambar yang da expired usianya kat phone ni tapi aku baru terpanggil tuk hupdate kat blog ni..hhahaNampak sangat x da modal ko jah..hahha.

So ni cite apa kiteorang buat time CNY yang pas kat keydah.Disebab kan bosan tahap kedewaan so sila lah bawa diri masing-masing tuk tambah kan mood anda.

Planning baik punya wa cakap..Semua nak g .Hatyai...Pattayaa..Nasi pataayyya..semua da.Siap kul 12 malam tetiba rasa nak g kelate..Hoohh yang dok payooh ni.No no noo...seb bek plan x menjadi..Bukan apa kalu menjadi pun payah gak sebab pegi subuh subuh pagi ko kena balik petang nya.Tak crazyy ke..Huuh ngan penat badan lagi nak drive balik keyel  pastu.X sanggop kawe nak amik risiko..hahha.


Last sekali end up ngan picnic g sedim je la. ye wahai en hubby ..Haaaha,,Tu je mampu kot..Sedim apakah..besh kah??Before ni penah dengan tempat air terjun tu.Tapi jakun gak aku ni even though aku orang keyda pun x penah sampai.Ape celop ko ni???

So aku ngan mr seben tya la pakcik google .Macam mana mirip sedim ni.Indah ka?nyaman kah?orang kata air  kat sini kasi gred A nya,.aliiran air yang ko ley rasa puas atia ar kalo mandi.Tul ke??Gambar yang tepek kat en google cam best je air terjun dia.Realiti nya bagaimana kah??

Wait2 sebelum tepek gambar hasil carian pak cik google moh la cite sikit tentang aktiviti yang dapat dilakukan diSEDIM lagend ni lu.

Sungai sedim, lata sedim, jeram sedim, Sedim Eco Park, kayak, picnic, berkelah, white water, falls,campsite, Kayak, jungle tracking, paintball, water rafting, tubing, hiking, teambuilding, camping, birds, tree top walk,kulim, gunung Bintang, Guide , skipper ,fishing, chalet, and villa,Hutan, Simpan, Gunung, Inas,Kampung, peta sedim, kedah , rapid fire , tree top walk, camp site , map , where to stay , travel agent , trip , consultant , route , jalan ke sedim , bunian, waterfall ,kedah

Ni hasil tepek dari pakcik google.

 Semangat berkayuh kan main abang ni sampai kat SEDIM pun duk nak kayuh basikal..Haa masuk le tour de langkawi sudey la bang oii.

Tapi yang macam ni aku x jumpa kat sana aritu.Mungkin sebab aku duk lepak kat bawah je.Insyaalah pas ni aku lepak kat atas skit .Mana tau jumpa.
Apa pun tabik spring..Tough badan u abang suar ijau..Likee.

.
Ni pun x jumpa juga aritu..Mencikkk arr.Kat bahagian atas mugkin ada kot.Sebab atas aliran air dia lagi deras.So sesuai bangat la for this 8tvt.
 Sedim d legedary.


Disebab kan cantik nya timing kiteorang g,memang ramai la bangsa yang turun g SEDIM aritu.x memutus kereta kuar masuk.Dah cuak da ni ada ke tempat nak letak bontot ni jap g.

Alhamdulillah rezeki anak kot.Kiteorang sampai je time tu ada 1 family ni nak chow da.Apa lagi cam rezeki terpijak ar.Cepat2 pasang khemah pastu tepek kat tempat orang yang chow tadi..Waaa air dia memng aku rasa puas ati la mandi.Sejuk tahap ko ley bertahan rendam 5 minit je.Pas tu biru la mulot korang..Hover gell..

So sampai je syamir ngan farah teros terjun masuk mandi.Nahhh sebab xcited sangat ko mandi 10 minit je farah.Pas tu terketaq2 nak tukaq baju.Surrender nak masuk khemah...Pe celoopp la farah ni..

Pas tu diikuti ngan mak aku..mula2 test celop kaki,,5 minit pastu celop peha..Aku toleh 5 minit lagi.da celop satu badan dalam air terjun tu..hahhaaa..Xcited je..Mula2 ajak x nak.malu2 last-last amk orang paling awal n orang akhir mandi..Terbaik arr..Qina budak yang  xcited celop kaki lam air  pastu mengiggil kesejukan.

Jum cakap banyak-banyak wad bis ailior je..Tepek gambar lak la.

Sila makan jangan cakap yer en seben .Gam mulut baru auu..

Ni lokasi kasi merempat kat sedim.Sejuk nauu air dia.I liikee

 Apak (abang jasni)ngan anak (caet)..

See nampak cam cetek je.Tenang -tenag jangan disangka x da buaya.Tu buaya tembaga ngah berendam sambil pegang anak.
 
 Ellooo pas mandi sedap ati mak limah ni masuk khemah men game..Stok nak cubit2 tangan je abiskan wid game pou aku tu.Penat tau aku sengkang mata cari wid pouu tu siang malam..hahha

My mommy di saat cari line clear tuk berendam. 5 minit pertama..

Kan da cakap 5 minit pertama jex celop kaki .Pastu  minit berikutnya hasil cam bawah ni sambil guna kan qina umpan ngan alasan nak mandikan qina..hahha
 Ni x shukkee ni.kak long si amatur amik gambar kasi gambar gegar lak time momento aku ngan en seben,Sejiwa  x couple ni mandi pun pakai theme colour biru sesama.Oiiichh ilike patplohkali

Kak  family.

 Oitt besau nya tangan aku.Cam kompius je tangan orang ke tangan kingkong..hhaaa.Kena muhasabah kan diri pasni..


Again bila kak long posing  gedik orang lain sila horamat yer..kkeehekk..neway kak long u look likee adik manisss.

Sukkkeee credit gambar ni event muka aku da berdouble chin ,aku redha.Sesungguhnya aku menyedoot lemak qina  sejak azali..hahhaa


So sampai sini sajalah tentang percutian yang x seberapa dari aku di SEDIM.biar x jauh mengembara tapi terasa kemanisan bila dapat bersama.Saat ni kuabadikan dalam kenangan 2013.


Bye.

lap uoll..


Sekian,

No comments:

Post a Comment

Thanks For Reading My blog